09 December 2015

Tambang Boat ke Pulau Manukan, Pulau Mamutik, dan Pulau Sapi, Sabah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Jika datang ke Sabah, tidak sah kalau tak pergi ke Pulau Manukan, Pulau Mamutik dan Pulau Sapi yang terletak dalam kawasan Tunku Abdul Rahman National Park. Keindahan dan lautan yang sangat jernih, boleh nampak ribuan ikan, dan terumbu karang yang cantik, pastinya memukau setiap pelancong yang datang.



pulau mamutik sabah pakej 2016



Bagi yang ingin mencari kereta sewa dan ingin ke pulau, boleh terus ambil pakej kereta sewa dan pakej ke Pulau dengan kami. Harganya adalah seperti berikut;

>> Senarai Harga Kereta Sewa Sabah <<

Senarai harga untuk Pakej ke Pulau Manukan, Pulau Mamutik, dan Pulau Sapi.

Mulai 18/02/2017, pelawat yang ke Pulau hanya boleh melalui Jeti Jesselton sahaja.

Harga adalah seperti dibawah :

Satu (1) Pulau RM 25
Dua (2) Pulau RM 35
Tiga (3) Pulau RM 45

** Harga tidak termasuk harga yuran konservasi (entrance fee) sebelum masuk ke kawasan pulau:

Pelancong (Luar Negara): RM 10.00 (18 Tahun dan Ke Atas), RM 6.00 (18 Tahun Kebawah)
Warganegara: RM 3.00 (18 Tahun dan Ke Atas), RM 1.00 (Bawah 18 Tahun dan Warga Tua), 50 Sen (Pelajar Bawah 16 Tahun)

Juga bayaran terminal, 
Bayaran Terminal (Tidak termasuk dalam harga tiket)

Dewasa: RM 7.65
Kanak-kanak : RM 3.82


Jika datang berkumpulan, harga sewa 1 bot (Muat 12 Penumpang)

Satu (1) Pulau RM 270
Dua (2) Pulau RM 320
Tiga (3) Pulau RM 370

Peralatan Snorkeling
RM 15 per trip
* Jika pergi lebih dari 1 Pulau, pelawat hanya perlu bayar sekali sahaja.

Jet Ski
RM 200
Masa : 30 minit

Sea walking
(berjalan di pelantar .. dlm laut dgn kelengkapan oksigen)
Dewasa : 265
Kanak-Kanak : RM 220
Masa : 30 minit
Minimum : 2 Person

Parasailing
Tempat duduk single, RM 106
Tempat duduk double, RM 180

Scuba Doo 
(naik bot kecil masuk 5 meter dalam laut) RM 250/30 min/pax

Banana boat 
RM 45 / Seorang.
Masa : 10 minit
Minimum : 3 Person

Scuba Diving
RM 280 per person

Fly fish Rides
RM 75 per person
Masa : 10 minit
Minimum : 2 Person

Set BBQ Buffet
RM 70 per person

Bot dilengkapi dengan permit, insuran untuk semua passenger dan safety vest..

Untuk keterangan lanjut, boleh hubungi (Call/SMS/Whatsapp) :
Faizul - 019.481.7846



17 comments:

  1. saya nak pakej kereta dan 2pulau
    emel saya : fitry2200@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf atas kelewatan, saya dah email.
      Jika ada apa² pertanyaan, Tuan blh hubungi saya Faizul - +60 19 481 7846 . Whatsapp pun boleh .

      Delete
    2. As'salam..ada tak satu boat boleh memuatkan 20 orang?

      Delete
  2. Harga per boat tu termasuk terminal fee dan entrance fee pulau tak?snorkeling gear?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak, bayar yuran konservasi (entrance fee) dan terminal dibayar berasingan. Begitu juga peralatan snorkeling. Jika belum sewa, boleh add nanti semasa di Pulau.

      Delete
  3. hai... saya da booking flight dari 12 november hngga 15 november 2016, seorang, bleh saya taw pakej apa yang saya boleh ambil n sewa kereta... saya juga belum pasti lagi ingin menyewa di mana... jaiqlate@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Saya bercadang untuk snokeling di 3 pulau pada 16/07/2016. Minta pihak tuan emailkan quotation untuk 5 pax kepada mahfi_tobaq@yahoo.com

    Terima kasih,

    ReplyDelete
  5. Berapa harga untuk 4 orang include semua harga dari awal sampai akhir?boleh awak terangkan tak sebab saya x berapa faham,saya akan pergi 2-4 june.hari apa yang sesuai untuk pergi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila whatsapp faizul - 0194817846 untuk keterangan lanjut

      Delete
  6. Berapa harga untuk 4 orang include semua harga dari awal sampai akhir?boleh awak terangkan tak sebab saya x berapa faham,saya akan pergi 2-4 june.hari apa yang sesuai untuk pergi.

    ReplyDelete
  7. encik,harga sebuah bot untuk 1 pulau (pulau manukan) berapa rm ya harga terkini?

    ReplyDelete
  8. Salam .. InshaAllah pd 19-22 dec 2016 ney sya akn ke sna . Sya akn pergi brdua dgn suami . Pakej mna yg patut sya ambl sbb sya xbrp fhm apa yg diterangkn di atas . Tq .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, Puan boleh whatsapp saya Faizul 019 481 7846.
      Nanti saya terangkan

      Delete
  9. Salam Tuan,

    Kalau Trip 3 Pulau macam mana program nya. Berapa lama masa untuk trip tersebut atau berapa masa di benarkan pada setiap pulau?

    fatts11@gmail.com

    ReplyDelete
  10. hello, sy plan nak pergi untuk pakej 2 org..sy hnya nk lawati 3 pulau..harga boat(speed boat), d mana boleh dptkan tiket?

    chrisschullystam@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Whatspp package pulau with actibities for 2 person 012 693 2042

    ReplyDelete
  12. hai, saya nak pergi Pulau pada 20 Oktober 2017. semuanya satu famili
    9 orang. boleh email saya harganya.

    atiqah73@yahoo.com.my

    ReplyDelete